"Nu te lasa invins de rau, dar nici cuprins de bine...

Nici tu nu te cunosti...candva vei fii surprins de tine!"

luni, 31 ianuarie 2011

Partea 9 •

Am avut un drum destul de lung pot spune, caci i s.a facut Luizei rau, insa asta nu m.a oprit sa.mi pastrez acelasi zambet pe chip. Vremea parea a fi de partea noastra, marea era de un albastru profund, iar soarele stralucea cu o putere uimitoare. Am ales un colt mai linistit al plajei unde ne.am si instalat de altfel. Carl avea un chef ingrozitor de viata, in timp ce Steve si Edward se luptau din rasputeri sa organizeze "tabara". Ilinca si Daria vorbeau despre ceea ce urma sa facem diseara, iar eu si Luiza stateam pe malul marii, privind spre zare. Din ceea ce am putut sa observ, Luiza nu e genul de persoana deschisa, comunicativa... e foarte retrasa, si are un caracter greu de inteles. Sub infatisarea unei blonde cu ochii de un verde stralucitor se afla o fire blanda, ce astepta sa fie inteleasa. O priveam fumand si m.am asezat langa ea.
- Luiza, ce faci aici?
- Ma relaxez, nu se observa?
- Mna... Te.am vazut stand singura, ma gandeam ca ai ceva...
- Mi.a fost rau tot drumu' Maia, la ce te astepti?
- Daaa, stiu. Dar nu vorbesc numai de acum, zic in general. Tu nu pari a fi asemeni Dariei, Ilincai, baietilor...
- Nu, pai chiar nu sunt ca ei. Stii doar ca atunci cand vine vorba de distractie, ma integrez usor, doar ca acum nu e treaba mea sa ma amestec intr.ale lor.
- Sau mai bine zis, esti preocupata cu starea de spirit a lui Steve.
- Ce e intre mine si Steve nu te priveste pe tine, ok? Eu nu inteleg, ce te bagi asa in vietile noastre, de abia ai venit si te.ai instalat ca si cum ai fi alaturi de noi de o viata...
- Da' stai asa...
- Nici un "stai asa" ca nu stii tu cate am tras noi impreuna, si nici nu vei afla vreodata. Vezi.ti mai bine de ale tale, ca sa nu zic de "drogatul" tau...
Luiza parea foarte deranjata de anumite chestii. Si.a aruncat tigara si sticla de apa in nisip, plecand de una singura pe malul marii. Vorbele ei chiar nu mi.au picat bine.
- Las.o in pace, asa e de cand e certata cu Steve, in general poate fi chiar de treaba.
- Dar Daria, nu inteleg, am vrut doar sa o ajut.
- Nu ai cum... Dupa ce ati mers sus, tu cu Ilinca, Luiza si Steve s.au certat ingrozitor... Nu stiu cum sa.ti spun sau sa.ti explic, dar sa.ti zic asa mai pe intelesul tau, a infipt mana in ea, si a trantit.o la pamant... Iti dai seama, Steve era sub influenta alcoolului, insa asta nu e o scuza pentru temperamentul sau...
- Mnu.. nu stiu ce sa zic... o inteleg pe de o parte...
- Hai, sus, e ziua mea, si nu am degand sa o petrecem bocind.
Toata ziua am petrecut.o in mare si pe plaja, a fost de.a dreptul minunat.
Mai spre seara, in timp ce fetele stateau langa foc si vorbeau, m.am dus la Edward sa.l ajut sa pregateasca gratarul.
- Deci, ce faci?
- Bine Maia, ma lupt pe aici, ce ai zice sa.mi dai o mana de ajutor?
- De aceea sunt aici. Uite, da.mi mie asta.
- Poftim. Hei, tu cum mai esti?
- La ce te referi?
- La seara aceea...
- Pai... relativ bine, adica am vorbit, mi.a explicat.
- Tu chiar vrei sa.ti petreci viata langa el?
- Hah, asta nu inseamna ca voi sta o viata cu el...imi place, da...
- Spun asta doar pentru ca.mi esti foarte draga, si nu as vrea sa patesti ceva, sau sa suferi dupa el...
- Stai linistit, ok? Voi fi bine.
- Ma bazez pe tine pustoaico, esti o persoana cu capul pe umeri.
- Asa este...
- As vrea sa pot spune si despre Ilinca acelasi lucru...
- Adica?
- Imi place mult, dar de la faza cu fostul ei prieten, nu prea mai pare interesata de o noua relatie.
- Intelege.o si pe ea.
- Ti se pare ca nu o inteleg? I.am fost alaturi zi de zi.
- Poate ca va trece peste, dar cu siguranta nu va uita.
- Nu va uita sigur... Insa nu stiu cum sa o pot face sa treaca peste...
- Poate incercand sa stai de vorba cu ea, ce zici?
- Ce rost mai are?
- Pai uite ca are!
Carl s.a asezat langa noi si a inceput sa cante la chitara... Melodiile ascultate mi.au strapuns sufletul. Ochii imi erau inveliti in lacrimi ce se agatau usor de gene. Imi placea...
Niste nori de plaie si.au facut aparitia pe neasteptate, si brusc a inceput furtuna. Ne.am strans cu toti in cort si am inceput sa vorbim.
- Deci, ce ar fi sa mergem la film zilele astea?
- Luiza, ai chef de distractii, din cate vad.
- Tu sa taci Steve, ca eu cu tine nu mai avem ce discuta.
- Terminati amandoi. Ce nu va ajunge?
- Carl are dreptate, gata! am tipat fara sa vreau la ei. Sunteti impreuna de atata timp, si va certati asa fara rost.
- Maia, a dat in mine! Asta.i motiv banal?
- Nu am zis ca e motiv banal, dar incearca sa treci peste... uite.te si tu in ce hal ati ajuns sa va certati. De cateva zile continuu o tineti tot asa!
- Eram beat Luiza, intelege. Stii ca nu as fi reactionat asa niciodata!
- Atunci incearca sa te abtii!
Ii priveam cum se certau din motive care mai de care, iar spiritele se aprindeau mai tare si mai tare... Puteam sa fiu si eu candva in situatii de genul acesta, dar preferam sa nu ma mai gandesc la asta... In cele din urma pare ca s.au impacat, caci eu am pierdut firul, fiind rapusa de un somn profund.
In zori, am auzit.o pe Ilinca strigandu.ma:
- Maia, iubito, trezeste.te... cineva e aici pentru tine.
Nu pricepeam ce incerca sa.mi zica, caci nu imi ardea de nici o vizita la 08:00 dimineata, asa ca am preferat sa.mi pun plapuma in cap si sa.mi continui somnul.
- Heei, mami, ce ciufulici esti in dimineata asta...
- Chriss!
In momentul acela inima mi.a sarit din piept, si l.am luat in brate.
- Ce faci aici?
- Ce as putea face? Am venit sa te vad, mi.era dor de tine.
- Dumnezeule, cat ma bucur.
Nu imi pasa ca eram adormita, ma simteam ca un copil inocent in bratele lui... ma simteam aparata, protejata...
- Haide, ia.ti rucsacul, si vino cu mine!

4 comentarii: